It's an appealing notion that our daily pick-me-up may also confer a range of health benefits. And for coffee drinkers there's a lot of research percolating. Several studies suggest that a daily caffeine habit may help protect against Alzheimer's disease. But there's a catch. The cup or two a day that most Americans drink doesn't seem to be enough. Researchers say 500 mg of caffeine, or about five cups of regular coffee, is the dose that seems to protect the brain.
- Enjoy this article? Help vote it up the 'Vine.
- Public Discussion (2)
"They had about a 65-to-70-percent reduced risk of developing Alzheimer's disease in their 70s," says Huntington Potter, a neurobiologist at the University of South Florida. Potters says effects held up even when researchers controlled for things such as cardiovascular disease, which can influence the risk of dementia.
A few other smaller studies in Europe have led to similar findings, but experts say the research only establishes a correlation between coffee drinking and brain protection.
- 1 vote
You're in Easy Mode. If you prefer, you can use XHTML Mode instead. |
As a new user, you may notice a few temporary content restrictions. Click here for more info.



